Arkų virinimas, remontas, tvarkymas

arku virinimas

Automobilių arkos – viena pažeidžiamiausių ir korozijai neatsparių vietų, kurias automobilių servisams tenka tvarkyti pakankamai dažnai. Atėjus pavasariui į garažus suplūsta rūdyti pradėję arba jau surūdiję įvairių markių automobiliai. To priežastis gana paprasta – nuo ratų patenkantis purvas, druskos ir kitos cheminės medžiagos, pilamos gatvėse žiemos metu, tiesiogiai kontaktuoja su automobilio arkomis bei slenksčiais. Papildomai esant drėgmei, temperatūrų kaitai, druskos skverbiasi pro dažų ir lako sluoksnį, sėkmingai sukurdamos korozinį efektą.

Tel. Nr. +370 46 236622

El. Paštas: jasas(eta)vakaruantikoras.lt

Taip pat arkų skarda dažname automobilio modelyje yra ganėtinai plona, tad yra mažiau atspari korozijai. Šie du aspektai lemia arkų pūslėjimąsį bei rūdžių atsiradimą ne tik senesniuose, bet ir apynaujuose automobiliuose. Nutikus tokiai problemai, tenka kreiptis į specializuotus autoservisus ir atlikti arkų virinimą. Kokybiškas arkų virinimas gali sugrąžinti jūsų automobiliui pirminę išvaizdą bei pakelti jo vertę.

Arkų virinimas, remontas, tvarkymas. Kaip tai vyksta?

arku remontas

Suvirinimas yra laikomas metalo sujungimo procesu, panaudojant elektrą ir elektrodus. Kuomet aukštoje temperatūroje metalo struktūra pasikeičia, jis yra suliejamas su kitu metalu. Vėstant sulipusioms medžiagoms jos tvirtai sukimba, sukurdamos stiprų ryšį. Arkų virinimas yra taikomas atvejais, kuomet korozija pažeidžia apsauginį sluoksnį bei geležį. Tai padeda nustatyti „Vakarų antikoro“ meistrai, įvertinę arkoms padarytą žalą bei korozijos lygį. Nežymiais arkų pažeidimų nuo korozijos atvejais, gali pakakti kosmetinio remonto. Tačiau arkoms ilgai neskyrus priežiūros, atsiranda rimti defektai ir kėbulo pažeidimai, kurie gali būti pašalinami tik suvirinimo būdu.

Kaip vyksta arkų remontas ir virinimas? Arkų tvarkymo metu pažeistos korozijos vietos yra kruopščiai išvalomos. Svarbu pašalinti net ir menkiausias rūdis, kad apsisaugoti nuo tolimesnio jų plitimo. Nauja arba iš specialios skardos pagaminta arka yra privirinama prie automobilio sparno dalies. Virinimo vietos vėliau dar yra apdirbamos antikorozine danga. Virinant bet kokios transporto priemonės arkas, reikia atjungti akumuliatorių, kintamosios srovės generatorių ir visus jautrius elektronikos komponentus (signalizaciją ir kt.). Suvirinimo remontas neteks prasmės, jei suvirinta detalė nebus nudažyta ir padengta reikiamu apsauginiu sluoksniu: suvirinimo degiklio skleidžiama šiluma greitai sudegina likutinę lako apsaugą ir dažus. Jei suvirintas metalas yra neapsaugotas, jis yra toliau veikiamas drėgmės, o tai sudaro idealias sąlygos pakartotinei korozijai.

Korozijos šalinimas

korozijos salinimas

Rūdis kai kurie vairuotojai bando pašalinti panaudodami specialiąsias priemones. Daugelyje rūdžių šalinimo priemonių yra fosforo rūgšties, kuri neutralizuoja esamas rūdis, o grunto sluoksnyje esantis cinkas padeda išvengti tolimesnio rūdijimo. Yra daug aliejų ir skysčių, kurie, kaip teigiama, lėtina ar sustabdo rūdžių plitimą. Vis tik ant dažų paviršiaus esančios pūslės paprastai rodo, kad po dažais esti rūdys, o besislepianti korozija dažnai yra daug pavojingesnė ir rimtesnė, nei atrodo iš išorės. Svarbu kuo greičiau apsaugoti visas vietas nuo korozijos atliekant kokybišką arkų virinimą. Virinimas gali būti atliekamas inverteriniu vienfaziu, trifaziu suvirinimo prietaisu arba pusautomačiu, kuris dujomis išstumdamas orą apsaugo virinamas siūles nuo aplinkos poveikio.

Arkų virinimas ir naudojami metodai

arku virinimas

Kaip jau minėjome, automobilio arkos ar pvz. slenksčiai, gali būti virinami skirtingais būdais: nuo rankinio iki pusiau ar pilnai automatinio. Suvirinimo būdas yra parenkamas ne tik pagal turimą įrangą ir suvirintojų įgūdžius, bet ir atsižvelgiant į virinamą objektą. Skirtingo dydžio korozijos vietoms gali prireikti skirtingos virinimo technologijos, todėl svarbu žinoti, kokios jos yra bei ko reikia, kad darbas būtų atliktas sėkmingai.

Suvirinimas plazma

Šis suvirinimo būdas yra paplitęs virinant metalus. Iš dalies tai yra į TIG virinimą panašus virinimo metodas, kadangi tarp lydomo ruošinio ir volframo elektrodo yra sukuriamas elektros lankas. Tačiau skirtingai nei TIG suvirinimo metu, šis lankas yra aušinamas vandeniu per specialų antgalį, todėl virinimas yra labiau koncentruotas. Tokiam virinimui yra naudojamos plazminės dujos bei apsauginis dujų srautas, saugantis termiškai paveiktą vietą nuo aplinkos. Suvirinimo plazma metu, lanko temperatūra gali įkaisti net iki 25‘000°C. Suvirinimas plazma yra taikomas, kuomet virinami paviršiai yra stori (2-8mm).

Metalų suvirinimas MIG

Metalų suvirinimas lydymo (metal inert gas) būdu turbūt yra labiausiai žinomas ir paplitęs. Jonizuotų dujų ir elektros iškrovos pagalba metalas yra kaitinamas iki tam tikro lygio, kol tampa klampus. Arkų virinimas, atliekamas virinimo elektrodais būdu, sukuria elektros lanką tarp elektrodo ir virinamo metalo. Metalo paviršius kaitinant aukšto dažnio elektros srove arba dujomis, šie tirpsta, susilieja ir užlieję metalų paviršių sukietėja suformuodami siūlę. Helio, argono ar kitos sudėties dujos saugo sujungimo vietą nuo oksidacijos ir sukuria kelis suvirinimo medžiagos sluoksnius.

TIG suvirinimas

TIG suvirinimas (dar vadinamas virinimu argonu) yra suvirinimo būdas, naudojant nelydžiuosius elektrodus argono dujų aplinkoje. Kadangi virinant automobilio arkas virinimo išvaizda ir rezultatas yra svarbūs, TIG suvirinimas yra puikus metodas siekiant užmaskuoti siūles. Suvirinimo lankas dega tarp volframo elektrodo ir virinamos detalės. Argono dujos yra panaudojamos elektrodo ir siūlės apsaugai nuo kontakto su deguonimi. TIG metodas yra naudojamas plonų (iki 2mm) skardų virinimui ir ne tik.

Arkų remontas – žiemą ar pavasarį?

automobilis

Jau išsiaiškinome, kad automobilio arkos ir slenksčiai – vienos silpniausių ir korozijai mažiausiai atsparių vietų. Tam įtakos turi ne tik šių dalių metalo storis, bet ir išlinkimai bei nuolatinis kontaktas su purvu ir drėgme. Vis dėlto, tarp vairuotojų dažnai kyla diskusijos, ar verta matomus kėbulo pažeidimus tvarkyti iš karto, ar vis tik geriau palaukti pavasario. „Vakarų antikoro“ specialistai pastebi, jog korozijos paveikti automobiliai remontui suplūsta pavasarį, tačiau dažnu atveju, dėl pradelsto laiko, arkų remonto mastai būna gerokai didesni, nei tvarkant problemą vos tik ją pastebėjus. Žiemos sezonu, ypač Lietuvoje, lauko sąlygos automobilio kėbului yra pernelyg agresyvios, todėl važinėti su rūdyti pradėjusiu automobiliu yra tas pats, kas kramtyti maistą sugedusiu dantimi – problema bėgant laikui tik gilėja, o tvarkymas kainuoja gerokai brangiau. Taigi automobilio arkų remontas žiemą nors ir gali pasirodyti labai nepatrauklus, tačiau yra praktiškas ir racionalus.

Arkų tvarkymas ir priežiūra

arku tvarkymas

Su arkų problemomis šiandien susiduria dažnas vairuotojas. Nors atrodytų tai turėtų būti senų automobilių liga, tačiau realybėje rūdyti pradeda vos kelerių metų senumo automobiliai. Taip yra dėl to, jog pvz. japoniški ar korėjietiški automobiliai labiau yra pritaikyti šiltesnio klimato zonoms, todėl jų skardos yra plonesnės. Tačiau „Vakarų antikoro“ specialistai pastebi, kad nerūdijančių automobilių nėra, tad arkų tvarkymas ir priežiūra turėtų tapti kiekvieno vairuotojo atsakomybė.

Vienas iš būdų apsaugoti savo automobilį – periodiškai dengti jį antikorozine danga. Ypatingai naudinga dengti automobilio arkas, slenksčius ir dugną. Efektyviausia yra dengti naujus, ką tik įsigytus automobilius, tačiau šį darbą reikia patikėti specialistams, kurie turi visas reikiamas priemones ir sąlygas, kad antikorozinė danga būtų padengta pagal technologiją. Apsauginė danga ne tik saugo nuo galimos korozijos, bet ir pristabdo jau prasidėjusius korozijos procesus: blokuoja deguonies ir drėgmės patekimą sukurdama ilgalaikį apsauginį efektą. Kai kurie nauji automobilių gamintojų modeliai dar neturi atsparumo korozijai istorijos, todėl sunku vertinti, kiek laiko naujas automobilis nepasidengs korozija, tačiau spėlioti ir laukti gali būti tiesiog per daug nuostolinga. „Vakarų antikoro“ specialistai pažymi, jog antikorozine danga reikia dengti visus, ypatingai naujus automobilius, kadangi jiems yra būtina papildoma antikorozinė apsauga. Būtent dėl to savo automobilio priežiūra turėtų rūpintis ne tik senesnių, bet ir naujų transporto priemonių savininkai.

Pastebėjote arkų defektus? Nelaukite

Jeigu kilo įtarimų, kad jūsų automobilio arkas pradėjo veikti korozija, nelaukdami kreipkitės į arkų virinimo, remonto ir tvarkymo specialistus. Kuo greičiau užkirsite kelią korozijos plitimui, tuo mažiau kainuos remonto darbai ir išvengsite daugiau nemalonumų. Atsiradus korozijos židiniui, šis plinta greitai, todėl gali nesunkiai pakenkti automobilio slenksčiams, dugnui ar kitoms detalėms. Skambinkite nurodytais kontaktais ir patikėkite savo automobilį mūsų specialistams, kurie ne tik kokybiškai atliks arkų virinimo, remonto ir tvarkymo darbus, bet ir padengs jūsų automobilį ilgai išliekančia antikorozine danga.