13 Kov Antikorozinis padengimas – galimybė padidinti automobilio tarnavimo laiką?
Lietuviškos žiemos – puikiausias maistas automobilio korozijai: temperatūrų svyravimai, drėgmė, druskos bei visi kiti ingredientai – pagrindinė rūdžių atsiradimo priežastis. Visgi tinkamai prižiūrimas ir laikomas automobilis gali būti apsaugotas nuo šoko ir sulaukęs pavasario nevirsti rūdžių krūva.
Antikorozinis padengimas – efektyvi apsauga nuo rūdžių
Savo automobilius kiemuose laikantys vairuotojai visiškai be reikalo pavydi turintiems nuosavus garažus. Nuo korozijos poveikio efektyviau apsaugomos būtent tos transporto priemonės, kurios yra paliekamos lauke.
Automobilius paliekant šildomuose garažuose prieš tai juos vertėtų nuplauti ir kruopščiai nusausinti, kadangi teigiama temperatūra suaktyvins metalo bei druskų cheminę reakciją. Tai reikš, kad korozijai bus sudarytos ypač palankios sąlygos.
Tuomet, kai mašina paliekama šildomame garaže, jis privalo būti itin dažnai vėdinamas. Netgi ir tais atvejais, kuomet transporto priemonė sausa bei švari, lauko ir garažo temperatūrų skirtumas aktyvina drėgmės kondensaciją. Ji pradeda kauptis ant automobilio, kas aktyvina koroziją. Kai automobilis šlapias ar nešvarus, jo nederėtų palikti garaže. Išmintingiausiu sprendimu galėtų tapti pastogė. Taip automobilis bus apsaugotas nuo kritulių, bei negaus nereikalingos šilumos.
Efektyvi apsauga – reguliarus plovimas
Siekiant apsaugoti automobilį nuo ankstyvos korozijos, pirmiausia reikėtų reguliariai jį plauti. Klysta tie, kurie mano, kad automobilį žiemą reikėtų plauti rečiau, kadangi jis ir taip greitai išsipurvins. Vykti į plovyklą reikėtų mažiausiai kartą per savaitę ar net dažniau. Tokiu būdu nuo automobilio nuplaunami ne tik nešvarumai, bet ir druskos. Plaunant automobilį žiemą vertėtų pasirinkti šiek tiek brangiau kainuojantį plovimą su vaškavimo paslauga.
Dažų bei lako sluoksniai būna porėti, tad verčiau rinktis tuos variantus, kurie tas poras galėtų uždaryti, kadangi esant aptakesniam paviršiui purvas kur kas mažiau linkęs kibti, poros mažiau gauna drėgmės. Tai vienareikšmiškai padeda sustabdyti korozijos procesą. Prie šio proceso sustabdymo prisideda automobilio plovimas plovykloje, kurioje naudojami tekstiliniai šepečiai. Tokie šepečiai mažiau veikia paviršinį dažų sluoksnį nei kietesni plastikiniai ir guminiai šeriai.
Kad rūdys nelįstų
Po žiemos netgi labai menki korozijos židiniai gali greitai išsiplėsti. Geriausias pasirinkimas norint apsaugoti automobilį nuo rudžių – antikorozinis padengimas. Antikorozinė danga ne tik apsaugos transporto priemonę nuo rūdžių, bet ir leis jaustis saugesniems. Tai patvirtina Skandinavijoje atlikti saugumo testai, kurių metų buvo testuojami korozijos paveikti automobiliai. Nustatyta, jog kai kurių modelių, ypač paveiktų stiprios korozijos, saugumas sumažėja penktadaliu.
Koroziją tyrinėjantys ekspertai yra įvardinę ir daugiau netikėtų faktų. Tarkim, tiriant, kokiu metu konkrečiose automobilio vietose pradeda matytis pirmosios rūdys, buvo pateikti gana stebinantys rezultatai. Paaiškėjo, kad praėjus metams po eksploatacijos ima ryškėti pirmosios rūdžių žymės. Tai reiškia, kad jau praėjus trejiems metams reikėtų imtis papildomų apsaugų nuo korozijos, o tai daryti patariama visiškai nepriklausomai nuo automobilio gamintojo.
Norint, kad automobiliui būtų atliktas kokybiškas antikorozinis padengimas, vertėtų apsilankyti antikoroziniame centre. Tokias paslaugas gali pasiūlyti „Vakarų Antikoras” komanda DINITROL antikorozinėme centre. Čia atliktas antikorozinis padengimas tarnaus ilgus metus, nes naudojamos tik ISO 9000 9001 standarto sertifikuotos medžiagos, atkeliaujančios tiesiogiai iš gamintojo – Švedijos koncerno DINOL AB. Visa papildomo antikorozinio padengimo technologija standartizuota ir unifikuota – analogiška technologija yra naudojama daugiau kaip 1800 antikorozinių centrų visame pasaulyje. Antikorozinio centro darbuotojai puikiai išmano, kaip jas reikia naudoti, siekiant maksimalios automobilio apsaugos nuo rūdžių – techninį personalą apmokė švedų specialistai.