Antikorozinis padengimas: ką būtina apie tai žinoti?

Antikorozinis padengimas: ką būtina apie tai žinoti?

Daugelis naujų automobilių turi pirminę antikorozinę dangą. Visgi ji, ypač važinėjantiems Pabaltijo ar Skandinavijos šalių keliuose, tarnauja labai trumpai. Tai lemia klimato sąlygos, nes vairuotojams žiemą tenka važinėti šlapiais keliais, ant kurių išbarstomi šimtai tonų tūkstančių druskos mišinio. Be to, kuo dažniau naudojamas automobilis, tuo greičiau ši danga dėvisi, tad laikui bėgant tenka ją atnaujinti. Tai įmanoma atlikti ir patiems, kadangi medžiagų pasirinkimas gausus. Vis del to antikorozinis padengimas kokybiškai gali būti atliktas tik antikoroziniuose centruose.

Antikorozinis padengimas – galimybė atsinaujinti

Antikorozine danga reikėtų padengti apatinę kėbulo dalį – dugną bei ratų arkas. Neturėtų būti pamirštos ir nevėdinamos uždaros kėbulo ertmės, nes čia kaupiasi drėgmė: slenksčiai, virinimo siūlės bei išlenkti jungimai. Antikorozinės medžiagos, atsižvelgiant į jų pagrindą, gali būti bituminės ir vaškinės. Tokie pagrindai papildomi įvairiausiais priedais.


Bitumines medžiagas įprasta papildyti tam tikru metalu: cinku, bronza ar pan. Taipogi naudojamos medžiagos, kurių pagrindinė sudedamoji dalis – parafinas arba plastikas. Į daugelio preparatų sudėtį yra įtraukiamos vandenį išstumiančios medžiagos. Jos būtinos apdorojant uždaresnes vietas, kurias būtų sunku išdžiovinti.
Siekiant, jog antikorozinė danga tvirčiau laikytųsi, reikėtų kruopščiai išplauti visą purvą, išdžiovinti, apdoroti suplanuotus automobilio paviršius. Tuomet, kai darbus stabdo dekoratyviniai elementai, jie turėtų būti nuimami tam, jog būtų lengviau pasiekti reikiamą paviršių. Besiruošiant antikoroziniam automobilio padengimui, reikėtų turėti omeny, jog jis nė kiek neveikia dažų, bet išdžiuvusią dangą būna sudėtinga pašalinti, tad prieš pradedant darbus vertėtų stengtis pridengti vietas, kurias būtų rizikuojama ištepti bei ištraukti kilimėlius, atsarginį ratą. 


Į uždaras ertmes preparatas purškiamas pro tvirtinimo angas. Kai yra būtinybė, galima išgręžti papildomas angas, kurias po to užkimšime. Preparatas purškiamas su specialiais zondais, antgaliais. Į uždaras ertmes preparatas prasiskverbia it garai, nusėsdamas ant sienelių. Kai paviršius jau padengtas, būtina kruopščiai išdžiovinti mašiną nepamirštant, jog preparatas stings apie parą. Būtent tiek laiko nepatariama automobilio aktyviai naudoti.
Žinoma, nevertėtų viltis, jog antikorozinė danga – stebuklas, kuris pristabdo koroziją amžiams, bet ją realu smarkiai atitolinti, apsaugant tas vietas, kurias rūdys paveikia pirmiausia. Antikorozinės dangos efektyvumą nusako gausybė veiksnių: preparatas, padengimo technologijų laikymasis, mašinos būklė, važiavimo sąlygos ar net intensyvumas. Antikorozinės dangos vientisumą reikėtų stengtis išlaikyti kaip įmanoma ilgiau. Jei pažeidžiamas vientisumas, atsiveria kelias korozijai. Pavyzdžiui, antikorozine medžiaga Dinitrol padengtas visas kėbulas kuo puikiausiai išsilaikys apie penkis metus.

Kokybiškų medžiagų naudojimo būtinybė

Vasaros metu, kuomet stipriai kepina saulė, vaškinė danga kartais kiek suminkštėja ar net nuteka. Esant minusinei temperatūrai vaškas pradeda kietėti, tad laikosi kur kas tvirčiau, bet kai naudojamas bitumas – nutinka priešingai. Ja visai nebūtina dengti visą mašiną. Dauguma linkę apsiriboti dugnu ar ratų arkomis. Toks procesas nekenkia, bet derėtų prisiminti, jog po šios procedūros automobilio salone kurį laiką gali būti jaučiamas antikorozinės medžiagos dvelksmas.Antikorozinis padengimas neatliks savo funkcijų, kai bus pasitelkiamos netinkamos medžiagos ir nepaisoma technologinių reikalavimų. Jis nebegalės atkurti surūdijusių sparnų ir slenksčių metalo. Šiam automobiliui reikės kiek rimtesnio remonto. Minėta danga sumažins metalo vibraciją, padarys kėbulą mažiau laidų garsui, amortizuos kelyje pasitaikančius akmenukus ir smėlį, tad kelionės žvyrkeliais bus kur kas mažiau varginančios ir tylesnės. Kokybiškas medžiagas savo darbe visada pasitelkia Klaipėdoje veikianti įmonė “Vakarų Antikoras”. Čia naudojamos sertifikuotos, tiesiai iš Švedijos gamintojo gaunamos medžiagos, kurios leidžia tikėtis kokybiško antikorozinio padengimo. Tuo įtikina ir šiame centre naudojama standartizuota padengimo technologija.